KwaliteitsontwikkelingDe kinderen die ons Kindcentrum bezoeken, vragen ieder op hun eigen manier extra ondersteuning en begeleiding bij het onderwijs dat zij volgen. Dit vraagt kwaliteit van de school. De kwaliteit van een school hangt in de eerste plaats af van de mensen die er werken en hoe ze dat op een professionele manier vormgeven. Professionalisering van het personeel is een uitdaging voor de organisatie als geheel, maar zeker ook voor het personeelslid als individu. Het maakt het werk zoveel interessanter en het maakt dat kinderen kwalitatief goed onderwijs ontvangen. Leerkracht zijn vraagt naast professionaliteit ook collegialiteit waar door een lerende organisatie te zijn met intervisie en collegiale consultatie gewoon zijn. De Burcht richt zich op Scholing Passend Onderwijs voor het hele team door middel van studiedagen, ondersteuning van het zorgteam bij de klassenbezoeken en het voeren van gesprekken n.a.v. de klassenbezoeken en groepsbesprekingen. De basisscholen in samenwerkingsverband RiBa ontwikkelen zich op zodanige wijze dat zij steeds meer kinderen met specifieke problemen kunnen begeleiden en niet verwijzen. Dat betekent een verschuiving van expertise voor de leerkrachten van De Burcht. Er zal steeds meer een beroep door de basisscholen worden gedaan op (Preventieve) Ambulante begeleiding door specialisten uit De Burcht. Komend jaar zal in kaart worden gebracht welke specialismen worden verwacht van de Burcht en welke leerkrachten/ medewerkers zich daar verder in gaan scholen. Een uitgebreide beschrijving van de kwaliteitsontwikkeling van Kindcentrum De Burcht kunt u inzien op www.transparantbeleid.nl Kiest u in het scholenoverzicht voor De Burcht. De kwaliteit van het onderwijs is in juni 2015 door de Inspectie van het Onderwijs gecontroleerd. De Burcht presteert voldoende en heeft het basisarrangement toegewezen gekregen. |